مدیر فروش و بازاریابی شرکت
فولاد هرمزگان گفت: اولویت نخست ما برای فروش تختال تامین حداکثری نیاز
بازار داخلی است که توانستهایم در سال جاری این سیاست را به خوبی پیاده
کنیم و بزرگترین فروشنده تختال در بازار داخلی شویم.
مهدی شکری زاده
در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور، بیان کرد: یکی از سیاستهای
مهم و استراتژیهای فولاد هرمزگان تامین نیاز بازار داخل در وهله نخست است
که بتواند تامین حداکثری بازار داخل را انجام دهد و پس از تامین بازار
داخل، بتواند مازاد محصول خود را صادر کند.
وی افزود: مطابق با آمار
میتوان گفت فولاد هرمزگان در سال جاری یکی از برترین عرضهکنندهها و
معاملهکنندگان تختال بوده است. به طور مثال فولاد هرمزگان توانست در مهر
ماه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن تختال در بورس کالا معامله کند و نوردکاران محصول
ما را با رقابت خریداری کردند.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد
هرمزگان خاطرنشان کرد: همیشه سیاست ما تامین حداکثری نیاز بازار داخل بوده
که البته برای مازاد بر آن نیز همیشه برنامههای صادرات داریم و صادرات خود
را به اقصی نقاط دنیا انجام میدهیم.
شکری زاده تصریح کرد: تختال فولاد هرمزگان یک محصول شناخته شده در بازارهای جهانی است و مشتریان به طور مرتب آن را خریداری میکنند.
وی
اذعان کرد: یکی از مسائل مهمی که ممکن است عرضه ما را در بازارهای داخلی و
صادراتی تحت تاثیر قرار دهد، محدودیتهای انرژی است. به خاطر قطعی برق در
تابستان و قطعی گاز در زمستان نمیتوانیم این سیاست مهم و تامین پایدار را
برای مشتریان انجام دهیم.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان
ادامه داد: با کاهش تولید و عرضه در بازار داخلی و به ویژه صادراتی،
بازاریابی بینالمللی در این شرایط سخت رقابتی بسیار دشوار خواهد شد.
مشکلتر از آن، حفظ مشتری است. فولاد هرمزگان سالها تلاش کرده و مشتری را
به سمت خود آورده و محصول را به آن فروخته است. مشتری محصول ما را تایید
کرده است. اما زمانی این مهم میتواند ادامه پیدا کند که تامین پایدار
انجام شود و خیال مشتری بابت تامین راحت باشد.
شکری زاده اضافه کرد:
این قطعی گاز قطعی و ناترازی انرژی به شدت ما را تحت تاثیر قرار میدهد و
ممکن است ما مشتری صادراتی خود را از دست بدهیم. مدیرعامل فولاد هرمزگان
به طور مرتب از سازمانهای مختلف مثل وزارت صمت، انجمن تولیدکنندگان فولاد و
حتی هلدینگ مبارکه پیگیریهای لازم را انجام میدهد که این بحث ناترازی و
قعطی برق و گاز برطرف شود و ما بتوانیم تامین پایدار و ارزآوری هم برای
کشور داشته باشیم. در شرایط کنونی ارزآوری برای کشور بسیار مهم است و تلاش
میکنیم با صادرات، در ارزآوری و اقتصاد کشور سهمی داشته باشیم و موفقیتها
را ادامه دهیم.
وی عنوان کرد: آمار فروش ما در 6 ماه نیز حاکی از
کسب درآمد 15 هزار میلیارد تومانی معادل 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال
پیش است. این میزان در شرایطی رقم خورده که بیشترین میزان قطعی برق را در
این مدت شاهد بودیم.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در
پایان تصریح کرد: فولاد هرمزگان در شهریور ماه و به ویژه مهر ماه که قطعی
برق کمتر شد، با فروش خود در بورس کالا نشان داد که میتواند در بازار با
قدرت ظاهر شود و اگر قطعی گاز در زمستان رخ ندهد، همین روند فروش را ادامه
میدهد.
منبع خبر :
https://www.madannews.ir