گروهی از شرکتهای پیشرو جهانی امروز از اتحادیه اروپا خواستهاند تا یک هدف اقلیمی گسترده برای سال ۲۰۴۰ تعیین کند. کوکا کولا، یونیلور، سیلزفورس، ولوکس و سیگنفای از جمله شرکتهایی هستند که از این فراخوان حمایت کردهاند که توسط گروه رهبران شرکتی اروپا سازماندهی شده است.
گروهی از شرکتهای پیشرو جهانی امروز
از اتحادیه اروپا خواستهاند تا یک هدف اقلیمی گسترده برای سال 2040 تعیین
کند. کوکا کولا، یونیلور، سیلزفورس، ولوکس و سیگنفای از جمله شرکتهایی
هستند که از این فراخوان حمایت کردهاند که توسط گروه رهبران شرکتی اروپا
سازماندهی شده است.
کمیسیون اروپا
بر اساس قانون آب و هوای اروپا موظف است یک هدف اقلیمی رسمی برای سال 2040
را تا سه ماهه اول سال 2024 تعیین کند و اخیراً یک مشاوره عمومی سه ماهه
در مورد فرم نهایی هدف جدید را بسته است.
در حالی که برخی از
سازمانها از هدف کاهش 90 تا 95 درصدی انتشار گازهای گلخانهای حمایت
کردهاند، برخی دیگر از این بلوک خواستهاند تا اهداف خود را بین 70 تا 80
درصد کاهش دهد.
امروز، CLG اعلام کرد که هدف کاهش حداقل 90 درصدی
انتشار، سطحی از جاه طلبی است که با هدف توافق پاریس برای محدود کردن
گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد مطابقت دارد.
بر اساس این گزارش،
هدف همچنین باید تصریح کند که بیش از هشت تا 10 درصد کاهش انتشار مورد
نیاز برای دستیابی به هدف اقلیمی اتحادیه اروپا در سال 2040 نباید از طریق
حذف کربن تامین شود.
CLG گفت که اتحادیه اروپا با تعهد به هدف
بلندپروازانهتر 2040 میتواند سیگنال روشنی را به تجارت ارسال کند مبنی بر
اینکه اقدامات اقلیمی در قلب دستور کار سیاسی آن برای دو دهه آینده باقی
خواهد ماند و به شرکتها اعتماد به نفس برای سرمایهگذاری در دوره گذار را
ارائه میکند.
اورسولا وودبرن، مدیر گروه رهبران شرکت اروپا، گفت که
هدفگذاری برای کاهش حداقل 90 درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال 2040
"ضروری، مطلوب و امکانپذیر" است.
منبع خبر :
https://www.madannews.ir/